14 d’agost 2014

El temible ós de la Molina



No deixa de sorprendre’m la malícia i l’estupidesa d’algunes persones. Fa uns mesos, passant per la rotonda que hi ha a la carretera que va a Super Molina vaig notar quelcom estrany. Poc després de passar-hi, hi vaig caure: l’estàtua de l’ós que adornava la rotonda havia desaparegut.

Vaig fer les oportunes consultes i em van dir, amb gran sorpresa per part meva, que uns brètols se l’havien carregada a pedrades! I que l’ajuntament d’Alp havia decidit de retirar les restes. La cosa no deixa de tenir nassos. Podria entendre que algun lladregot s’hagués endut l'estàtua per adornar el seu jardí particular –coses més rares i més grosses s’han arribat a endur de Cerdanya- però destrossar l’estàtua a pedrades?

Però per què? Quin mal feia aquell pobre ós a ningú? Jo crec que hi ha gent que està seriosament malalta i que necessita tractament molt més d’allò que no es pensen. Això no és ni normal, ni ètic, ni lògic, ni res de res. Realment tant molestava? Va ser una “brometa” d’algun imbècil afectat per l’alcohol o per alguna substància psicotròpica?

No ho sabem i probablement no ho sabrem mai. Qui fos l’autor se n’ha cuidat prou de penjar un vídeo a les xarxes socials amb la seva malifeta. Ja se sap que els leros que fan aquestes coses solen acabar enxampats per les autoritats. En fi, una veritable llàstima.