24 de novembre 2015

Fires, firetes i firulències



Com cada any, s’apropa l’hivern i una sèrie de rituals sembla que calgui seguir. Un dels darrers en arribar, i que em temo que ha vingut per quedar-se una llarga temporada, és l’encesa de llums de Nadal, que a Puigcerdà se celebra amb una certa xerinola.

Ara bé, això que pot estar bé i que serveix per entretenir la mainada petita i gran, darrerament va acompanyat d’una fira d’aquestes ultratípiques de productes suposadament artesanals i quatre paradetes que ocupen el centre urbà i que fan més nosa que no pas altra cosa.

Dic això de la nosa, perquè si tingués una carnisseria o una tossineria, no em faria gens de gràcia que la ditxosa fireta em tragués bona part de la clientela. O si tingués una botiga de les que solen atreure els clients per un aparador ben vistós, tampoc em faria gens ni mica de gràcia que em posessin un munt de paradetes al davant, cosa que em trauria tota la visibilitat i, per descomptat, bona part de la clientela, que és del que es tracta.

Puc entendre que es faci alguna fira d’aquestes al llarg de l’any, ni que sigui per tenir l’excusa oficial per obrir en un festiu, però quan aquest pretext no hi és, sincerament, no ho entenc. A què ve tant d’interès a fer aquestes firetes de pa sucat amb oli, que no tenen res d’original i que roben bona part de la clientela als botiguers que hi són tot l’any i que paguen, per cert, força impostos?

En fi, que algú m’ho expliqui, sisplau…

2 Comments:

At 10:06 p. m., Anonymous Pere said...

Creus que n'hi ha molts dels 2237 que pensen això?

 
At 12:24 p. m., Blogger Sito (Alfons MM) said...

Si que pot ser competència i segons com molt injust, però també estilmula el moviment de gent amb l'excusa (potser si no és per alguna cosa extra no puges a Puigcerdà amb els problemes circulatoris i d'aparcament que a vegades suposa). Ara bé, jo no sóc dels 2.237 ;)

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home