09 d’agost 2016

Ceretània



Llegeixo en premsa que s’ha constituït un grup de defensa del patrimoni natural de Cerdanya anomenat “Ceretània”. Poca cosa més n’he pogut deduir de les notícies, perquè no s’informa ni qui forma part de l’associació, ni qui és el president, ni res de res. Sembla ben bé un bolet enmig de l’estiu.

Suposo –i només és una suposició- que es tracta de l’enèssima associació de persones amb segones residències a la comarca que després de comprar-se una caseta a la Cerdanya, no volen que els tapin la vista.

Potser estic deduint massa de tan poca informació, però és una sospita que tinc i el temps em donarà la raó o me la traurà.

Altrament que ningú no dedueixi de les meves paraules que estic molest o res per l’estil: ans al contrari, com més associaciones i particulars hi hagi que vulguin defensar el medi natural de la comarca, molt millor per a tothom.

Conforme avanci l’escalfament global i la Cerdanya pugui dependre cada cop menys de l’esquí com a font de riquesa, potser s’haurà de recórrer més als seus encants naturals o culturals, sempre que llavors encara quedi alguna cosa que valgui la pena.

Per tant, com més serem, més riurem. El que espero és que no es tracti només d’una associació ad hoc, hermètica, pensada només per defensar les vistes dels seus membres. Com deia abans, el temps ho dirà.

3 Comments:

At 2:56 p. m., Blogger Josep Elias said...

Hola Enric, sorprés com tu, vaig trobar la web de l'associació on després de llegir els estatuts sembla que hi ha bona voluntat, no vull entrar a defensar si la llista que integra la junta de 'associació són d'aquí o d'allà, jo sóc el primer nouvingut a la Cerdanya. Deixo la web per si algú hi vol fer un cop d'ull: www.ceretania.cat

 
At 10:36 a. m., Blogger Yarhel (Enric Quílez) said...

Sí, Josep, tens raó. No havia localitzat la web. Em confirma el que el suposava. De totes maneres torno a insistir en què em sembla perfecte que hi hagi associacions així. De vegades ens han de venir els de fora per treure'ns les castanyes del foc perquè la gent de la comarca no es mobilitza ni per salvar allò que és seu. Així anem.

 
At 5:47 p. m., Anonymous Anònim said...

L'associació neix de l'oposició d'una associació de veins foranis certament, però que va informar a la població de Cerdanya d'un pla director del qual no s'estava informant a la població. Gràcies a la denuncia que van fer, als partits polítics que s'en van preocupar també i a la recollida de signatures es va frenar un pla impulsat per CDC-partit democrata català. És un bon començament.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home