03 d’agost 2016

La carretera a Lles



Fa unes setmanes vaig passar per la carretera que baixa de Lles a Martinet i em vaig quedar molt sorprès per les obres de remodelació que s’estan realitzant. La primera sensació que vaig tenir va ser que la zona havia patit un bombardeig massiu de l’OTAN.

Després ja vaig veure que “només” eren unes obres –pel que m’han dit, dissenyades des de la Diputació de Lleida. És cert que la carretera era molt estreta i que necessitava una reforma, però el que s’ha fet -em permeto d’opinar- és una barbaritat.

Curiosament, fins fa poc no he sentit cap crítica al respecte. A part de l’impacte ecològic i paisatgístic que estan tenint aquestes obres, em pregunto qui ha tingut la idea de destrossar el territori d’aquesta manera. Suposo que és el que passa quan les coses es dissenyen des de la plana de Lleida i es pensen que el “Pirineu de Lleida” no deixa de ser una simple extensió de la plana de la Terra Ferma.

En un sopar amb personalitats de l’Alt Pirineu, l’altre dia, va sortir el cas d’aquesta carretera i del desastre paisatgístic que està suposant la seva reforma i es va posar com a exemple el model ben diferent que existeix a països més civilitzats que el nostre, com per exemple, Suïssa, on una salvatjada com aquesta seria inimaginable.

Em pregunto si a ningú no li importa el que està passant a la carretera de Lles i per què serveixen els informes preceptius d’impacte ambiental i com s’han fet en aquest cas, perquè, sincerament, sembla que s’han fet amb el cul, amb tots els meus respectes.